Friday, May 4, 2012

Puisi suka-suki 


Masih mampu mengucapkan ribuan terima kasih atas segalanya..
sahabatku jangan bersedih maaf aku baca puisi kata hatimu :P

Orang yang bersyukur sentiasa malu untuk dimiliki selain Allah. Apabila manusia tidak merasakan memiliki dan dimiliki..hatinya subur dengan syukur. Itulah kemuncak ketenangan dan kebahagiaan dalam hidup. (buku solusi)

SARD

Aku tidak pernah terfikir jadi begini..
aku tidak mahu kesudahannya seperti ini
aku tidak pernah ingin berumusuh dan membenci
aku tidak akan menyesali
aku cuma tidak sangka ini kejutan dan hadiah di tahun yang aku
nanti2kan..tahun aku fikir amat mengembirakan
tahun yang amat bererti di ulang tahunku
siapa buat aku begini?
ia umpama mimpi di dalam mimpi

Aku tidak akan biarkan diri di hina lagi
cukupla apa yang berlaku
jangan buat aku jadi seorang yang tak bersyukur
aku pernah berkata aku tidak suka menjadi pemusnah
aku lebih rela mengundur diri
tapi sifat pentingkan diri dalam dirimu itu
membuat aku terikat dan sentiasa berdiri di situ
ibarat aku dikellilingi api yang bila2 masa akan membakarku
adakah kau akan selamatkan aku waktu itu?
TIDAK..
malah saat ujian kecil ini pun
kau biarkan dan tinggalkan aku
tanpa kata-kata semangat
melainkan hinaan dan hinaan
itu..

Kini aku telah terbakar kerana keegoaanmu
Hidup dalam ketakutan
ia benar2 menghantuiku tahukah kau tentang itu?
tidurku tidak lena..
hanya tangisan sepi yang mengiringi tidurku
aku pilu mengingatinya
ya dirimu punya segalanya..
apala yang kau tahu tentang
ksesusahan itu..
aku terkedu melihat kata2mu itu
ia membuat aku lemah

Amat tersentuh hati..
bila dituduh2 dengan kata2 yang melukakan
bukan aku tak pernah memberitahu
aku takut akan kata2 keras
akau takut menyusahkan
cukupla apa yang aku lalui selama ini
aku ingin menjauhkan segalanya
jadi inilah jalan yang terbaik

Doaku moga ini menjadi pengajaraan
jangan pernah menyakiti
hargailah apa yang telah kau miliki
kebahagiaan itu tidak selamanya dikecapi
ikhlasla n jujurlah itu akan membuat kau bahagia

Salam terakhir dariku..

p/s

Tika membaca puisi sahabat  ini em..tersentuh gak hati ini
jangan bersedih sahabat hidupku
moga mampu tersenyum n berbahagia
bahagia itu milikmu..

No comments:

Post a Comment