Tuesday, January 10, 2012

 



                             

                      
                      









  AKU DAN KAMU

Aku dan kamu...
aku mungkin tersalah langkah
malu sangat bila teringat kembali..
ia benar2 menyedihkan..
namun aku buat sebagai iktibar dan
sebagai kekuatan agar sentiasa displin dalam
membuat keputusan..

Aku dan kamu...
siapa aku padamu?
aku benar2 ingin mengetahuinya...
tapi bila lihat pada kelakuanmu
aku hanyalah aku padamu..
aku ingin sekali berputus asa menunggu
tapi memikirkan aku banyak bersabar..
menunggu dan menunggu
aku tak nak semuanya berakhir sebegitu..
tahukah kau tentang itu?

Aku dan kamu...
hati nie terasa sayu..
bila lihat kau ada masa dengan benda lain..
kau ibarat cinta fantasiku...
salahkah aku kerana salah memilih?
padahal perkenalan kita begitu tidak disangkakan..
semuanya bermula dengan ikatan di jalan-Nya
entah bila kau tiba2 berubah..
hingga aku menangis di tengah malam yang sepi..

Aku dan kamu...
kau kata kau sayang dan cintakan aku..
dan memohon agar aku sentuasa menunggu
kau menafikan apa yang aku terbaca di Fb mu..
kau kata..kau bukan seperti itu..
tahukah kah betapa sedihnya hatiku saat itu..
terasa nafasku sesak sekali..


Aku dan kamu...
kini tiada lagi aku untukmu..
tiada lagi bertanya khabar dan ambik berat tentangmu..
doaku semoga engkau berbahagia selalu..
di samping insan-insan yang menyayangimu
Amin...

No comments:

Post a Comment