Tuesday, August 28, 2012

Awak..

Bercuti di rumah, sempena Hari Raya happy sangat2 tapi minggu depan balik tempat study lagi :(. 
Dah lama tak update blog..malam tadi sahabat2 suruh buatkan puisi lagi em..dah lama tak hasilkan karya hehehe. sahabat2ku nie puisi untuk korang mengikut kemahuan isi2 hati ;).

Aku insan biasa...
Tuhan jagakan dia
dia kekasihku, dia milikku
aku sungguh mencintai
sungguh menyayangi setulus hatiku

Aku insan biasa..
tidak cantik dan tidak bergaya
bukan pelajar pintar, bukan juga anak orang kaya
seorang yang pemalu juga penakut
adakalanya memang benar2 penakut

Aku juga anak kampung..
gadis biasa dan cukup sederhana
kurang bergaul juga pendiam
adakalanya kurang berkata-kata
mungkin kerana aku gemar memerhati
suka menyimpan rasa hati
suka bersendirian dan suka berpuisi

Aku juga seperti gadis lain..
ingin punya segalanya
tapi aku percaya dengan Kuasa Allah s.w.t
Dia tak pernah tidur dan Dia lebih mengerti
tiap yang berlaku ada hikmahnya
Aku juga ingin disayangi
ingin punya kekasih hati
tapi adakalanya diam itu lebih baik
kerana aku sentiasa sedar siapa aku
Aku mencintaimu kerana Allah
jika suatu masa aku sepi 
bukan kerana aku ada yang lain
tapi itulah yang terbaik
kita jea tahu apa yang kita rasa

Aku akan katakan...
akulah yang cantik, jika kau kata akulah cantik
akulah punya segalanya, jika itu katamu
akulah yang paling bahagia jika kau ikhlas menyayangi
akulah kakasihmu jika aku pilihanmu
aku akan terus mencintaimu jika kau pun mencintaiku
Terima kasih sayang, kerana terima aku apa adanya
Ketahuilah cinta ini bukan gurauan tapi cinta ikhlas dariku
bukan cinta sekadar dibibir mahupun mainan perasaan
aku hanya ingin mencintaimu dan menyayangimu 
mengikut syariat agama agar hubungan ini akan
dirahmati Allah

Aku juga akan pergi dan sepi...
jika itu kemahuanmu
ikhlaslah padaku katakanla sejujurnya jika kau ada yang lain
percayala aku akan berusaha menerimanya
tiada paksaan dalam perhubungan

Ya Allah.. 
bahagiakanlah dan rahamatilah kekasihku
temukanlah dia dengan gadis yang baik
gadis yang soleha juga memahami
kerana dia sungguh istemewa dan baik hati 
"gadis yang baik untuk lelaki yang baik"
kebahagiaanya adalah kebahagiaanku 
itu doaku dalam solatku
Amin

p/s puisi semata2..

2 comments: