Tuesday, May 24, 2011

think smething..

 Bila kita kenang balik..apapun yang tjadi kat kita, rasa hurt jgk.Hidup nie tdk selalu indah sprti yang kita harapkan..nak bhgia cam orang lain..nak capai ssuatu kejayaan yang boleh membanggakan keluarga dan org sekeliling.Macam2 pblem..ada mslah nagn diri sendiri.kluarga,kwan2 n msalah pcintaan.

 Penah tak korang loving sgt ngan someone....mestilah pnah kan? tapi ada gak yg lom tfkir ke arah itu, mgkin faktor situasi n msi mcari pencarian kehidupan yang sebenar.Adakah sebab dah terluka n kecewa...tak berani nak komen lbih tapi nie menurut hasil selidik n pemerhatian terhadap orang sekeliling.

 Penah gak lihat orang frust sebab Cinta...orang kata tak salah bcinta tapi biarlah kena dengan orangnya. Law terkena sekali anggaplah sebagai pengajaran dan kita jgn musnahkan diri kita sendiri. kita mungkin berhak menentukan kehidupan masing2 tapi kita tidak berhak musnahkan diri kita sendiri sebab itu bukan hak kita. Ingatlah ngan yang Maha Esa...dia yang lebih berhak...law kita rasa sepi ingatlah masih ada Dia d sisi.

Sometimes, it is good to be ‘alone’, but that doesn’t make us lonely.
It is not a matter of being present ‘with’ someone, it is a matter of being present to someone. Many people will walk in and out of your life, but leave footprints in your heart.


Di dalam hati manusia ada kesedihan dan tidak akan hilang kecuali seronok mengenali Allah swt... Di dalam hati manusia ada kegelisahan dan tidak akan tenang damai kecuali berlindung, bertemu dan berjumpa denganNya.....Di dalam hati manusia ada penyesalan dan tidak akan padam kecuali redha dengan suruhan dan laranganNya serta qadha dan qadarNya serta kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNya...

 'Jika kamu memancing ikan..hendaklah kamu ambil ikan itu. Janganlah sskali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja. Kerana ia akan sakit oleh bisanya ketajaman mata kailmu itu dan ia akan menderita selagi ia masih hidup. Begitu jugalah setelah kamu memberi harapan kepada sesorang...setelah dia mula menyayangimu, hendaklah kamu menjaga hatinya. Jangan sesekali kamu meninggalkannya begitu shaja.. kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan tidak mungkin dpt melupakan segalanya,selagi dia masih mengingatimu.
Belajar dari kesilapan dan sentiasa muasabah diri...

SAPA AQ...

  Bila kita sayang..smthing kita mesti wat yang terbaik jadi yang terbaik agar sentiasa mjadi plihan terbaik...
tapi tiada sapapun manusia yang sempurna.Tak salah brusaha agar sntiasa d senangi...kita tak boleh lupakan sesorang sebab orang tu sentiasa ada,apatah lagi nak lupakan kenangan ngan dia?memang payah tapi kita boleh ubah hati dari rasa cinta yang loving sangat kepada cinta sesama manusia.camna?muasabah diri...
  Kita banyak kngsi pblem n saat2 hpy..tapi lngsung tak dihargai..dia lbih suka meyepi..mungkin banyak plihan..iyala nt law kna tinggal ada yg jdi peganti. satu je harap kita tak disamakan ngan yang lain. kita tak mengongkong...law bsy pun bsylah.tapi skurang-kurangnya tanyalah khbr..baik ke tak sihat ke tak. Mungkin tak kena hari nie...tapi law satu hari Allah s.w.t anugerah kan rasa Cinta yang sebenar n kita dah cyg sgt...pastu ditinggalkan..kita taw gak rasanya.

Sia2...(bad words)




No comments:

Post a Comment